Ještě než se podíváme na to, co tvorba loga zdarma obnáší, přiblížíme si, proč představuje tak významný prvek a v čem tkví jeho síla.
Ačkoliv primárně chcete logo pro své webové stránky, měli byste ho jako svou „tvář“ zahrnout do všech komunikačních a dalších kanálů. Ať už půjde o online nebo offline prostředí, jednotný vizuál udělá vždy jen ten nejlepší dojem. Logo tak patří například i na/do:
Vždy samozřejmě záleží na konkrétním pojetí toho, co děláte nebo nabízíte. Je proto možné, že vám logo poslouží jen na webovkách, protože jinde nebudete aktivní. Pokud tomu ale bude naopak, doporučujeme svou originální značku používat na maximum úplně všude.
Na internetu je k dispozici celá řada online služeb pro tvorbu vlastního loga během pár minut. Jejich základem je vždy intuitivní program, v němž si svou značku doslova poskládáte z nabízených elementů. Jde o velmi jednoduchou záležitost, se kterou si poradí každý.
Na závěr vám přinášíme rady, jak vytvořit logo firmy (resp. webu), aby perfektně odráželo váš záměr a vaši jedinečnost a bylo pomyslnou třešničkou na dortu celého povedeného vizuálu.
Teď už víte, jak si vytvořit logo, které bude vypadat dobře, ale nikterak nezasáhne do vašeho rozpočtu. Časem pak můžete využít služeb profesionála, avšak minimálně v začátcích vám varianta zdarma plně postačí.
Potřebujete Joomlu nastavit tak, aby se obsah zobrazoval ve více jazycích? Pokud ano, tak tento návod je určen právě pro vás.
Je třeba:
Joomla od verze 2.5 umí multijazyčné nastavení bez nutnosti instalovat nějaké další rozšíření (komponentu). Tím nehaním žádné takové rozšíření, jen popisuji postup nastavení platné pro Joomlu v základní instalaci. Než začnete, tak musíte mít nainstalovánu Joomlu minimálně v základním provedení. Návod, jak instalovat Joomlu 3.x naleznete zde.
Pro každý plánovaný jazyk potřebujete mít do Joomly nainstalován jazykový balíček. Postup budu popisovat na příkladu, kdy chceme web pro dva jazyky, a sice češtinu a angličtinu. Angličtina je již nainstalována od prvopočátku. Možná máte počeštěnou administraci, což máte správně, a pokud ne, tak postupujte podle návodu zde. Ale to ještě nestačí. Musíte udělat další krok a definovat jazyk pro web. Postupujte následovně:
Jazykové filtry provádějí samotné technické přesměrovávání na jazykovou mutaci. Je třeba povolit příslušný plugin. Postupujte následovně:
Logicky musíte vytvořit články pro každý plánovaný jazyk. A to nejen články, ale pokud používáte nějaký další obsah v jiné komponentě, jako např. fotogalerie, e-shop atd., tak i tam bude třeba provést ekvivalentní přípravu.
Na některé články směřuje přímo položka nabídky (třeba na kontakty), ale jindy mohou tlačítka menu odkazovat na kategorie (např. blog). Pokud tomu tak je ve vašem případě, budete muset nejprve vytvořit kategorie určené pro každý jazyk.
Demonstruji to na příkladu. Řekněme, že český web převádíte na dvojjazyčný přidáním angličtiny a v českém máte kategorii "novinky". Funguje vám to tak, že zařazením článku do kategorie "novinky" se nový článek hned zobrazí na určitých místech (pod tlačítkem "Novinky" v menu a současně v pravém sloupci). Toto chcete převést do multijazyčnosti. Nic složitého. Stačí u současné kategorie "Novinky" zvolit, že je jen pro češtinu. Pak vytvořit její kopii (klikněte v otevřené kategorii na "Uložit jako kopii"), změnit název třeba na "News" a definovat jen pro angličtinu. V dalším kroku budete muset kopírovat jednotlivé články (rozumějte novinky), přiřadit jim angličtinu a přitom je řadit do anglické kategorie "News". Pochopitelně budete muset přeložit obsah, to za vás nikdo neudělá, ale systémové texty (např. "Vytvořeno:") by se měly přeložit automaticky.
Každý jazyk bude potřebovat svoji vlastní nabídku.
U úvodní stránky je to trochu jiné (rozumějte, to je ta stránka v nabídkách, která je označena hvězdičkou jako hlavní). Jedna titulní stránka MUSÍ zůstat pro všechny jazyky. Pak pro každý jazyk vytvoříte úvodní stránku (vytvořte ji třeba přes tlačítko "Uložit jako kopii") a každé přidělte jazyk. Stane se to, že nabídka obsahující úvodní stránku pro konkrétní jazyk bude označena příslušnou vlajkou.
Už máte sice nabídky pro každý jazyk, ale v Joomle je to tak, že dokud nabídka není v Modulech, tak se nezobrazí návštěvníkům webových stránek. Proto jděte na:
[Rozšíření] » [Správce modulů]
Ve filtrech [- Vyberte typ -] zvolte [Nabídka] a zobrazí se vám všechny moduly s nabídkami. Pak už jen stačí procházet nabídky měnit jazyky, volit si ty správné nabídky a ukládat je jako kopie, abyste si vytvářely nové pro nový jazyk. Tento postup už znáte z předchozích kroků.
Pomyslnou třešničkou na dortu je zobrazení ovládacích tlačítek tedy vlajek. To je jedna z nejkratších fází, ale udělá největší radost, za předpokladu, že to bude fungovat správně.
Jděte na [Rozšíření] » [Správce modulů] » [Nový] » [Přepínač jazykové verze]
Po volbě pozice a uložení se můžete radovat z klikání na vlaječky a přechodu z jednoho jazyka na druhý.