SEO

 

Existují 2 základní postoje k SEO. Mezi nimi se odehrává skutečná optimalizace.

1.

Zjístíte, co se nejvíce hledá. Najdete všechna klíčová slova, která vás zajímají. Vytvoříte nesmyslné stránky, kde bude pouze KW v nadpisech a pak 100x všude na stránce. Jejich informační hodnota bude nula. Jelikož nikdo na neužitečné stránky neodkazuje, budete spamovat, vkládat všude odkazy, do všech katalogů, možná si nějaké zaplatíte. Budete horlivě odkazy vyměňovat. Budete stále hlídat posuny ranků. Denně budete ověřovat pozice ve vyhledávačích na svá KW a sledovat statistiky návštěvnosti.

2.

Máte dobrý nápad, vytvoříte hezké stránky s kvalitním obsahem. Budete dbát na čistotu kódu, budete dobře pojmenovávat soubory, budete psát dobré odkazy a nadpisy, aby bylo vše pro návštěvníka přehledné a jasné. Časem se zpětné odkazy objeví bez vašeho přičinění, rank bude stoupat a návštěvnost také. A vy třeba ani nebute vědět, kolik máte právě PageRank a na které pozici se nalézáte ve vyhledávači.

Zdravý přístup k SEO

Je třeba mít na vědomí, že mechanismy vyhledávačů se mění. Web může ve vyhledávači pěkně poskakovat, protože vyhledávač mění své preference. Web také tvoříte pro návštěvníky, ne pro vyhledávač (i vyhledávač se snaží vyjít vstříc návštěvníkům). Je dobré vytvořit zajímavý web, na který nebudou chodit návštěvníci pouze z vyhledávačů. Zároveň je dobré mít alespoň trochu přehled o tom, co hledají (co je zajímá), a vytvářet s tím související obsah. Neustálá kontrola SEO, měnění textů, shánění odkazů, hlídání pozic a ranků by vám nemělo bránit vytvářet kvalitní obsah, tvořit, rozšiřovat web, uspokojovat návštěvníka.

Rychlé menu