V auditu optimalizace SEO hodnotíme web z hlediska naplnění základních předpokladů – stability a mohutnosti základních pilířů úspěšných stránek.
Z hlediska obsahu provádíme analýzu klíčových slov, cílení na clustery vyhledávaných frází a do nich promítáme současné umístění stránek ve vyhledávačích.
V technické části analýzy se zaměřujeme na sémantiku zdrojového kódu, testování pomocí simulátorů vyhledávacích robotů, validitu stránek podle doporučení organizace W3C.org. Dále hodnotíme čitelnost URL adres (Cool URI’s) a zda korespondují s obecnou navigací, posuzujeme rychlost zpracování databázových dotazů. Prověřujeme případnou duplicitu textů a užívání neindexovatelných prvků nesoucích informaci (javascriptu, flashe, grafických prvků).
Popularita stránek vychází z tzv. citačního principu známého z vědeckých prací. Čím je článek či publikace více citována v pracích kolegů, tím je vědec pozitivněji hodnocen. Podobné je to s internetovými stránkami a jejich „citovanost“ je jedním z důležitých kritérií při řazení výsledků ve vyhledávači. Tento faktor zavedl Google na počátku tohoto tisíciletí a de facto přes noc převálcoval konkurenci (Altavista, Yahoo!, Lycos ad.), neboť jeho výsledky získaly novou dimenzi – byly mnohem relevantnější a lidé snáze našli, co hledali. Dnes již bere v potaz váhu zpětných odkazů každý významnější vyhledávač.
V analýze zpětných odkazů zachycujeme současný stav a navrhujeme místa pro relevantní umístění vlastního odkazu a klientům doporučujeme metody, jak si zajistit přirozené linkování.
Při doporučení optimalizace se neuchylujeme k žádným spamerským technikám, ani k tzv. „black-hat SEO“ (techniky na hraně přípustnosti, např. skrytý text, backdoor pages), a nevystavujeme tak zadavatele žádným rizikům penalizace ze strany vyhledávačů.
Kam dál ?
- přečíst si vzor auditu optimalizace pro vyhledávače
- dozvědět se také o auditu použitelnosti a auditu přístupnosti
- požádat o nabídku na zhotovení auditu optimalizace SEO