Nyní přistupme k samotné webové stránce. Doporučuji optimalizovat každou stránku na co nejméně klíčových slov, ideálně pouze na jedno. Můžete tak lépe využít potenciál dané stránky. Následuje seznam částí stránky, kde by se KW mělo objevit. Klíčové slovo se snažte používat v prvním pádě.

  1. V názvu souboru
  2. Ve značce <title>
  3. Ve značce meta keywords a description
  4. Ve značce <h1>, <h2>, <h3>...
  5. Ve značkách <strong>, <em>
  6. V textu stránky, snažte se, aby se KW často objevovalo v textu, ale zase to nepřežeňte. Pro vyhledávače je důležitý procentuální podíl KW vůči zbylému textu, ale musíte optimalizovat citlivě, aby návštěvník netrpěl a rovněž stránka, která je přeoptimalizovaná nebude kladně hodnocena. Web tvoříte především pro náštěvníka. Web na 1. pozici s nečitelným obsahem nikdo číst nebude.
  7. V rámci webu klíčová slova vkládejte do odkazů na jednotlivé stránky, nepoužívejte odkazy typu „klikněte ZDE“, „VÍCE“, ale „informace najdete v článku Optimalizace pro vyhledávače“.
  8. KW můžete vkládat do atributu alt u obrázků a netextových objektů.

Dbejte na to, aby KW nebylo na stránce příliš často, příliš okatě. Zároveň se nebraňte synonymům a skloňování. KW vkládejte do význačných částí stránek nadpisy, odkazy, značky strongemtitle.

Přemýšlejte, jak zahrnout klíčová slova automaticky do stuktury webu, abyste si usnadnili práci. Pomocí šablon, zapisujte KW do titulku webu, h1, vybranou položku menu můžete zvýraznit pomocí značek strongh2, u článku můžete vypsat do jaké kategorie patří (důležitá KW), můžete na web umístit jednoduchou navigaci (nacházíte se zde: hlavní strana > kategorie > tento článek). Zjednodušený příklad takové stránky např. pro tento web:

TITLE: SEO, klíčová slova

(HORNÍ MENU, H2: SEO)
(LEVÉ MENU, H2: Klíčová slova)

NACHÁZÍTE SE: Tvorba-webu.cz > SEO > Klíčová slova

H1: SEO, klíčová slova
H2: Klíčová slova...
...

Text článku

...