SEO

 

I přes všechny technické poznámky v předchozích článcíh, mějte na paměti, že vyhledávač se snaží nabídnout návštěvníkovi nejrelevantnější obsah, tedy obsah, který odpovídá požadavkům návštěvníka. Proto samotná optimalizace webu, která si klade za cíl získat více čtenářů, více zákazníků, více přispěvatelů přes vyhledávač, by se měla soustřadit na návštěvníka. Co chce tedy návštěvník?

Srozumitelný, přehledný web

Web by měl být samozřejmě srozumitelný, čitelný a přehledný. Texty by měly být stručné a jasné, nadpisy přesné a přehledné (h1, h2, h3 atd), titulky odpovídající obsahu, doména a adresy jednotlivých stránek by měly odpovídat obsahu. Texty odkazů by měly popisovat obsah odkazované stránky. To jsou faktory, na které vyhledávače kladou určitý důraz.

Hodnotný obsah

Máme-li tedy web pěkně strukturovaný, s hezkou intuitivní navigací, přehledným horním a levým menu, strukturu nadpisů a odstavců, chybí nám už jen kvalitní obsah - a ten je prvořadý. Návštěvník hledá informace, chce přesné informace. Napište článek, přemýšlejte, co dále může návštěvníka zajímat, napište další články k podtématům, uvádějte odkazy na cizí články (je chybné domnívat se, že uváděním odkazů na cízí stránky si škodíte - předáváte rank cizím webům a zároveň vám návštěvníci odcházejí - naopak, vyhledávače pozitivně hodnotí stránky s řadou kvalitních odchozích odkazů, naopak dbejte na to, abyste neodkazovali na weby nerelevantní nebo mizerné).

Přirozený vznik zpětných odkazů

Nabídnete-li návštěvníkům originální nebo výborně zpracovaný obsah, službu, produkt, návštěvníci vám budou sami dělat reklamu, vytvářet odkazy a díky tomu získáte i silnější pozici ve vyhledávači bez všech podivných metod nákupu odkazů a nesmyslných patičkových odkazů (které se vyhledávače snaží stále lépe a lépe rozeznávat a negativně hodnotit).

Závěr

Více se zaměřujte na spokojenost návštěvníků, uživatelů, zákazníků, než na pozice ve vyhledávačích a návštěvnost. Málo navštěvovaný web, který se ve vyhledávači zobrazuje na málo hledaná klíčová slova, má-li jedinečný obsah bude úspěšnější (prodá více), než web bez jedinečných informací, který však bude mít vysokou návštěvnost a dobré pozice na často hledaná klíčová slova.

Je třeba nezaměňovat prostředek s cílem. Nenechat se strhnout sledováním pozic ve vyhledávači, ale mít na zřeteli, proč je sledujeme, ne kvůli vysoké návštěvnosti, ale primárně kvůli spokojeným návštěvníkům, kteří najdou, co hledali, budou se na web opětovně vracet, vytvářet odkazy, reklamu a dobré jméno.

Rychlé menu