Zprávy
  • fr-FR
  • English (UK)

3 hlavní důvody, proč mít vlastní logo

Ještě než se podíváme na to, co tvorba loga zdarma obnáší, přiblížíme si, proč představuje tak významný prvek a v čem tkví jeho síla.

  1. Významně zvyšuje důvěryhodnost webu/značky u návštěvníků/zákazníků. Když má „produkt“ (ve vašem případě web) vlastní logo, stoupá jeho prestiž a sympatiev očích uživatelů.
  2. Lidé si vás díky jasné grafické značce snadněji zapamatují a rozpoznají mezi konkurencí. Získáte tak výrazný náskok před podobnými stránkami, co logo nemají.
  3. Pomáhá formovat pozitivní vztah s uživateli, kteří tak na první pohled vidí vaši profesionalitu a kvalitu.

Kde všude logo využijete?

Ačkoliv primárně chcete logo pro své webové stránky, měli byste ho jako svou „tvář“ zahrnout do všech komunikačních a dalších kanálů. Ať už půjde o online nebo offline prostředí, jednotný vizuál udělá vždy jen ten nejlepší dojem. Logo tak patří například i na/do:

  • podpisu v e-mailu,
  • prezentace na sociálních sítích,
  • vizitky,
  • propagační předměty,
  • firemní vozidlo,
  • firemní oblečení,
  • apod.

Vždy samozřejmě záleží na konkrétním pojetí toho, co děláte nebo nabízíte. Je proto možné, že vám logo poslouží jen na webovkách, protože jinde nebudete aktivní. Pokud tomu ale bude naopak, doporučujeme svou originální značku používat na maximum úplně všude.

Tipy na skvělé online programy zdarma

Na internetu je k dispozici celá řada online služeb pro tvorbu vlastního loga během pár minut. Jejich základem je vždy intuitivní program, v němž si svou značku doslova poskládáte z nabízených elementů. Jde o velmi jednoduchou záležitost, se kterou si poradí každý.

  • OnlineLogoMaker
    Vložíte text, přidáte symbol a je to. Tento program navíc umožňuje nahrát a zakomponovat vlastní fotografie.
  • Zillion Designs
    Zde máte na výběr ze spousty stylů a motivů pro nejrůznější obory. Pro stažení si ale budete muset vytvořit uživatelský účet.
  • Logo Garden
    Velmi příjemně řešené rozhraní, ve kterém se snadno zorientujete. Kdybyste potřebovali nápovědu, jsou přímo pod editací umístěna videa s návodem krok za krokem. Bezplatné stažení zahrnuje menší rozlišení, za větší si budete muset trochu připlatit.
  • Flaming text
    Jak už název napovídá, tento program využijí především ti, kdo chtějí mít textové logo. Vyberete si styl a poté si přizpůsobíte detaily.
  • Canva
    Populární grafický online editor zahrnuje mimo jiného i předdefinované šablony pro vytvoření vlastního loga zdarma. Můžete také nahrát svou fotografii/obrázek.
  • Logomakr
    Ve vyhledávacím poli zadáte klíčové slovo a následně se vám ukážou dostupné ikony s danou tematikou. Pak přidáte text a máte hotovo. Podmínkou použití je uvedení odkazu na původního autora.
  • LogoFactory
    Umožňuje vytvořit logo ve 3 krocích. Nejprve si vyberete nejvhodnější obrázek, poté doplníte text a nakonec stáhnete.
  • Free logo design
    Další lehce dosažitelný výsledek na pár kliknutí – zvolíte z nabízených grafik, přidáte název svého projektu a skvělé logo je na světě. Následně si ho můžete stáhnout zdarma v rozlišení 200×200 px.
  • Logaster
    Jediné, co musíte udělat, je vložit jméno vaší společnosti. Logaster pro vaši společnost vytvoří mnoho log. Vyberte logo, které se vám líbí, upravte jej a uložte.
    Na této stránce si také můžete vytvořit svou vlastní podnikovou identitu.

Rady pro tvorbu aneb jak dosáhnout profi výsledku

Na závěr vám přinášíme rady, jak vytvořit logo firmy (resp. webu), aby perfektně odráželo váš záměr a vaši jedinečnost a bylo pomyslnou třešničkou na dortu celého povedeného vizuálu.

  • Čerpejte inspiraci
    Než se do toho pustíte, podívejte se na své konkurenty, světoznámé značky a úspěšné firmy. Pomůže vám to s vymýšlením kvalitního konceptu a budete vědět, jaké tvary/prvky/barvy vyloučit, abyste nebyli zaměnitelní s někým jiným.
  • Zvolte správné barvy
    Barevnost je velké téma. Vycházejte samozřejmě z celkového vizuálu, vše musí ladit. Ideálně pro tvorbu loga použijte 1–2 barvy, maximum jsou 3. Obecně volte tóny, se kterými si lidé asociují obor, ve kterém působíte. Příklad: pokud byste měli e-shop s přírodními doplňky, určitě byste se pohybovali okolo zelených či žlutých tónů.
  • Zaměřte se na čitelnost
    Zapomeňte na fonty plné kudrlinek a klikyháků. Vše musí být maximálně čitelné, a to i v malém formátu.
  • Buďte nadčasoví
    Možná jsou aktuálně in přechodové efekty nebo retro typy písma. Ale bude tomu tak i příští rok? Zůstaňte raději u nepříliš „divokých“ verzí loga. V jednoduchosti je síla, navíc přispívá k zapamatovatelnosti.
  • Dejte si pozor na přesycenost
    Nekombinujte různé fonty, symboly, barvy, méně je skutečně více. Kreativita se cení, ale hranice mezi zajímavým a kýčovitým je poměrně tenká.
  • Nepospíchejte a udělejte více návrhů
    Netlačte na pilu. Když zrovna nemáte den, nechte si to v hlavě trochu uležet. Vyplatí se také vytvořit více návrhů loga (cca 3–4) a z těch finálně vybrat jeden. Poproste přátele a známé, aby se vám k nim vyjádřili. Ptejte se, jak na ně působí, co jim evokují, zda z nich „cítí“ vaše zaměření.

Teď už víte, jak si vytvořit logo, které bude vypadat dobře, ale nikterak nezasáhne do vašeho rozpočtu. Časem pak můžete využít služeb profesionála, avšak minimálně v začátcích vám varianta zdarma plně postačí.

Rychlé menu

přes 120

Spokojených zákazníků

5 roků

Zkušenost s webdesignem

Naše 24/7

Zákaznická podpora