Hashtagy jsou nedílnou součástí dnešní online komunikace na sociálních sítích, takže určitě stojí za to je pochopit a začít používat. Jak se můžete dočíst v tomto článku, slovo hashtag bylo v roce 2010 oficiálně přidáno do Oxfordského slovníku jako nové slovo.

Za hashtag se považuje slovo nebo sousloví označené dvojkřížkem # (znak pro číslo), které se rozšířily společně s popularitou Twitteru. Postupem času začaly hashtagy používat všechny hlavní sociální sítě jako Facebook, Instagram, Google+ nebo Pinterest. Pouze LinkedIn hashtagy v roce 2013 ze své sítě vykázal.

Hlavním cílem uvádění hashtagů je shromažďovat všechny informace k danému tématu a tím zvýšit jeho viditelnost na sociálních sítích. Tím, že určité slovo tzv. „hashtegujete“, vyrobíte z něj klíčové slovo a snadno se pak podíváte, kdo všechno na tento hashtag nesoucí informace na dané téma reagoval, popř. se můžete zapojit do konverzace na toto téma (např. #restaurace) Hashtagovat můžete i několik slov najednou (#nejlepsirestaurace), či vymyslet svůj vlastní hashtag (#prepalenehranolky).

Hashtag může obsahovat čísla, ale ne interpunkci a speciální znaky – s jednou výjimkou a tou je podtržítko. Pomocí hashtagů můžete snadno vyhledávat informace na dané téma a čím konkrétnější při zadávání hashtagu budete, tím cílenější budou výsledky hledání. U delších hashtagů je z důvodu snadnějšího přečtení dobrým zvykem, když #OddělujeteSlovaVelkymiPismeny.

Hashtagy na Twitteru

Twitter je hodně o rychlosti komunikace, takže zde najdete hashtagy na témata, která jsou tzv. trendy vzhledem k tomu, o co se na Twitteru zajímáte a koho sledujete. Když přejdete na svůj profil, tak tyto trendy naleznete vpravo dole.

twitterobrhttps://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr-461x212.png 461w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr-297x136.png 297w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr-213x98.png 213w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr-171x78.png 171w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr-680x312.png 680w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/twitterobr.png 767w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px">

Pokud vytváříte vlastní tweet, tak si určete, jaké klíčové slovo nebo slova dané téma charakterizují a ty označte hashtagem. Dle průzkumu prováděného přímo Twitterem, tweety označené hashtagem jsou častěji retweetované a roste u nich engagement uživatelů Twitteru. Twitter doporučuje používat jeden až dva hashtagy v jednom tweetu. Na druhou stranu, pokud náhodou využíváte reklamu na Twitteru, tak podle studie z roku 2015 se tam hashtagy dávat nevyplácí, protože lidé by měli spíše věnovat pozornost Call-to-Action.

Zajímavým online nástrojem pro tvorbu a analýzu hashtagů je Hashtagify.

Hashtagy na Facebooku

Ano, i na Facebooku můžete používat hashtagy. Facebook je zavedl v roce 2013 jako podporu veřejné komunikace. Jak je využít v marketingu? Sledujte trendy a zajímavé události ve vašem oboru a vsaďte na kvalitu místo na kvantitu. V hotelu Quisisana Palace v Karlových Varech jsme během filmového festivalu začali používat dva hashtagy, které byly v té době trendy. #ellebeautylounge – protože v hotelu časopis Elle dočasně vybudoval beauty lounge, aby líčil filmové hvězdy. Cílem tohoto hashtagu bylo zviditelnění brandu tohoto luxusního hotelu. Druhý hashtag se vztahoval přímo k filmovému festivalu: #mffkv2015. Jeho cílem bylo přilákání klientů do pop-up restaurace Sasazu. Oba hashtagy se proměnily v klikatelné odkazy, které používal na Facebooku jak časopis Elle, tak oficiální stránky festivalu, čímž vzrostla vizibilita hotelové stránky s „pouhými“ 600 fanoušky, a zaznamenali jsme samozřejmě i nárůst engagementu.

facebookhttps://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/facebook-297x189.png 297w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/facebook-213x136.png 213w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/facebook-171x109.png 171w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/facebook.png 344w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px">

Hashtagy na Instagramu

Instagram je nejlepší pro byznys, který je vizuálně atraktivní, např. móda. Hashtagy je doslova prošpikovaný a fotky s deseti hashtagy nejsou vůbec výjimkou. I zde platí, že používání hashtagů zvýší možnost zviditelnění tématu (produktů), popř. získání dalších followerů. Ačkoliv u jednoho příspěvku můžete mít až 30 hashtagů, tak doporučení Instagramu zní jich používat 3 až 5 a samozřejmě takových, které jsou relevantní vzhledem k vašemu podnikání. Určitě jich zde můžete použít víc než na Facebooku nebo Twitteru. Inspirujte se u známých značek. Z českých firem má hezky vedený Instagram např. e-shop Zoot.

instagramhttps://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram-461x230.png 461w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram-297x148.png 297w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram-213x106.png 213w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram-171x85.png 171w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram-680x339.png 680w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/instagram.png 935w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px">

Hashtagy na Google+

Ani Google+ nezůstal pozadu. Ačkoliv kolik z nás je tam opravdu aktivních? Nicméně hashtagy zde fungují a když si nějaký zadáte do vyhledávacího pole, tak opět uvidíte všechny příspěvky na dané téma. Navíc vám Google v levém horním okně ukáže hashtagy podobné tomu, který jste původně hledali. Např. na téma #socilanisite vyhledaných výsledků tolik není, ale pokud máte v úmyslu se opřít se do hashtagů na všech frontách, tak Google+ vám v tom bránit nebude. Otázkou spíše je, zda to bude mít v ČR nějaký smysl.

google+https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google--461x347.png 461w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google--297x223.png 297w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google--213x160.png 213w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google--171x129.png 171w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google--680x511.png 680w, https://socialni-site-pro-firmy.cz/wp-content/uploads/2015/09/google-.png 742w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px">

Hashtagy na Pinterestu

Pinterest sice hashtagy také zavedl, ale neslouží k vyhledávání jednotlivých témat. Snad jedinou výhodou by mohl být branding nebo k zveřejňování příspěvků napříč sociálními sítěmi – tedy pokud používáte Pinterest i za účelem podnikání.